AdWords Mobile – sposób na dotarcie do mobilnych internautów

Reklama AdWords to skuteczny sposób na dotarcie do mobilnych internautów. Komunikaty można kierować nie tylko na konkretne typy i modele urządzeń, ale także systemy operacyjne.

Mobilna rewolucja

Mobilny Internet to niewątpliwie przyszłość, ale nie ta bardzo odległa, ale ta, która zaczyna się już dzisiaj. Jeszcze nie tak dawno trudno było uwierzyć, że większość aktywnych internautów na całym świecie będzie przeglądała strony internetowe przy pomocy tabletów i smartfonów. Dziś stało się to faktem, tłumy ludzi na ulicach wpatrzonych w ekrany telefonów to codzienna rzeczywistość. W roku 2016 po raz pierwszy więcej odsłon stron internetowych wygenerowały globalnie urządzenia przenośnie (51,3 procent) niż komputery stacjonarne i laptopy (48,7 procent) http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiecej-odslon-stron-internetowych-na-urzadzeniach-mobilnych-niz-komputerach-w-polsce-ponad-60-proc-to-mobile.  Z roku na rok przybywa także mobilnych konsumentów. Za chwilę, prywatne komputery stacjonarne (tzw. pecety) staną się antykami. Będzie można je zobaczyć jedynie w biurach lub muzeach. Mobilna rewolucja to dla firm szansa i wyzwanie. Wyzwanie, ponieważ firma, która będzie chciała utrzymać się na rynku, będzie musiała mobile uczynić pełnoprawnym kanałem sprzedaży i komunikacji marketingowej. Szansa, ponieważ firma będzie mogła szybko i skutecznie dotrzeć z komunikatem do wybranego odbiorcy, niezależnie od czasu i miejsca jego aktualnego pobytu.

AdWords Mobile

Pomimo dużej popularności wszelkiego rodzaju aplikacji mobilnych, ułatwiających zakupy, przeglądanie wiadomości oraz korzystanie z szerokiej palety usług świadczonych w sieci, wyszukiwarka internetowa to wciąż dla większości internautów punkt startowy, także tych mobilnych. Obecnie dobra widoczność w wyszukiwarce mobilnej to klucz do sukcesu. Najszybciej i najłatwiej zwiększyć widoczność firmy wśród mobilnych internautów można przy pomocy reklamy AdWords. Linki sponsorowane wyświetlane są w mobilnej wyszukiwarce Google na początku wyników wyszukiwania. Są one o wiele bardziej eksponowane niż w wyszukiwarce stacjonarnej. Istota działania reklamy AdWords w mobilnej przestrzeni jest taka sama, jak w przypadku komputerów stacjonarnych. Reklama w formie płatnych linków wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania, ustalone przez zleceniodawcę podczas projektowania kampanii. Można to zrobić na trzy sposoby:

  • dopasowanie przybliżone sprawia, że reklama wyświetla się przy wszystkich słowach powiązanych z wybraną frazą,
  • dopasowanie do wyrażenia to wyświetlanie reklamy na zapytania zawierające pożądaną frazę,
  • dopasowanie ścisłe, pokazywanie reklamy tylko w przypadku wpisania tej frazy.

Pozycja naszej reklamy będzie zależała od stawki, jaką będziemy gotowi zapłacić za kliknięcie reklamy przez użytkownika. Poza określeniem słów kluczowych, na które ma być prezentowania reklama, możemy określić także rodzaj modelu odbiorcy, któremu ma być wyświetlania (dane demograficzne, zainteresowania, lokalizacja i rodzaj używanego urządzenia).

Kierowanie reklamy AdWords na urządzenia mobilne

System AdWords oferuje szerokie możliwości w zakresie targetowania. Reklamy można kierować nie tylko na dokładne lokalizacje, zainteresowania, ale także konkretne urządzenia (komputery stacjonarne, tablety, samrtfony), systemy operacyjne (Android lub iOS), modele, zasoby reklamowe oraz na wybranych operatorów sieci bezprzewodowych. Reklama AdWords może być wyświetlana w wyszukiwarce, na stronach internetowych (Google Play, YouTube, Gmail – niedługo także w Google Mapy) i w aplikacjach mobilnych. Reklamy mobilne są zaprojektowane w ten sposób, aby były czytelne na smartofnach i tabletach, niezależnie od wielkości i rozdzielczości ekranów. Firma ma dyspozycji reklamy mobilne: tekstowe, graficzne, video, „Tylko połączenie” oraz reklama w aplikacjach. Google AdWords Mobile to najszybszy sposób na wypromowanie naszej oferty wśród potencjalnych klientów. Reklama AdWords w wersji mobilnej gwarantuje o wiele większą skuteczność niż w modelu stacjonarnym. Wynika to z faktu, że bardzo mała część internautów mobilnych korzysta obecnie z wszelkiego rodzaju narzędzi do blokowania reklam. A co najważniejsze w modelu AdWords, jeśli nie chcemy rezygnować z obecności w stacjonarnej wyszukiwarce, a bardziej zależy nam na mobilnych klientach, to możemy podwyższyć stawkę dla tego rodzaju urządzeń.

AdWords Mobile – czynniki skuteczności

W reklamie AdWords wyświetlanej na urządzeniach mobilnych najistotniejszym elementem jest nagłówek. Musi przykuwać uwagę, dawać nadzieję, że to pod tym linkiem użytkownik znajdzie wyczerpującą odpowiedź na swoje zapytanie. W mobilnej reklamie AdWords warto także wykorzystać wszystkie rozszerzenia (lokalizacja, kontakt, linki do podstron, zdjęcie miejsca lub produktu), zwiększy to poziom ekspozycji reklamy (reklama obejmie praktycznie cały ekran telefonu) i ułatwi użytkownikom realizację celu, na którym zależy firmie. Przy wyznaczaniu słów kluczowych, na które reklama mobilna AdWords  ma się wyświetlać w wyszukiwarce, trzeba pamiętać o specyficznych oczekiwaniach mobilnego internauty. Warto uwzględnić takie zapytanie: jak/gdzie kupić konkretny produkt, jak dojechać, w jakich godzinach firma pracuje/godziny otwarcia itp.

 Podsumowanie

Bądź tam, gdzie Twoi klienci, to podstawowa zasada w marketingu. Dzisiaj większość internautów żyje w świecie mobilnym i tam firmy powinny poszukiwać z nimi kontaktu. Jednym z najskuteczniejszych i najbardziej efektywnych sposobów na rozpropagowanie oferty firmy wśród mobilnych użytkowników jest reklama AdWords Mobile.

 

Autor

Mietek Brand

autor wpisu