Jakie korzyści oferuje reklama AdWords w lokalnym biznesie?

Reklama AdWords to jeden ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie widoczności lokalnej firmy w wyszukiwarce internetowej. Jakie korzyści oferuje ta forma promocji małym przedsiębiorcom – podpowiadamy w tekście.

AdWords – narzędzie uniwersalne

AdWords to reklama w formie linków sponsorowanych, które są wyświetlane na początku i końcu pierwszej strony wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej na konkretne frazy. Wbrew wielu głosom krytyki, to narzędzie nie tylko, że bardzo skuteczne, to jeszcze bardzo uniwersalne. Reklama AdWords sprawdzi się nie tylko w działaniach mających na celu zwiększenie rozpoznawalność globalnej marki w wyszukiwarce na szeroki zestaw zapytań, ale także w lokalnym biznesie w działaniach mających na celu zwiększenie sprzedaży. Kampanie linków sponsorowanych można zaprojektować według własnych potrzeb i celów. Przy pomocy reklamy AdWords można:

 - zwiększyć ogólną widoczność lokalnej firmy w wyszukiwarce (zbudować rozpoznawalność i siłę marki),

- zwiększyć ruch na stronie,

- pozyskać nowych klientów,

- zwiększyć sprzedaż konkretnych produktów i usług (AdWords sprawdza się doskonale w akcjach promocyjnych i przy wyprzedażach),

- poprawić współczynnik konwersji.

Reklama AdWords to jedna z tańszych form promocji firmy w wyszukiwarce. Niska cena wejścia do systemu sprawia, że to idealne narzędzie dla małych lokalnych firm, które muszą rozsądnie podchodzić do wszystkich wydatków. Przy umiejętnym zoptymalizowaniu kampanii można liczyć na całkiem przyzwoity zwrot z inwestycji. Czasem wystarczy niewielka suma, aby skutecznie dotrzeć do klientów z okolicy. Trzeba także pamiętać, że to bardzo bezpieczny i szybki sposób na zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce. Pozycjonowanie strony to proces długotrwały i nierzadko kosztowny. To inwestycja długofalowa, AdWords zaś to instrument szybkiego reagowania. Na efekty nie trzeba długo czekać, a w lokalnym biznesie to bardzo ważny aspekt.

Dlaczego warto skorzystać z reklamy AdWords w lokalnym biznesie?

Reklama AdWords oferuje lokalnym przedsiębiorcom ogromne możliwości:

  1. Możliwość precyzyjnego kierowania komunikatów reklamowych do lokalnych klientów – można wyznaczyć obszar (województwo, miasto czy okrąg o konkretnym promieniu), z którego użytkownikom będzie się wyświetlała nasza reklama. Można także z interesującej nas okolicy wykluczyć pewne konkretne miasta, na przykład te, w których działa silna konkurencja.
  2. Możliwość ustalenia dokładnego harmonogramu wyświetlania reklamy – można ustalić dni, godziny i częstotliwość. Dzięki tej opcji można zoptymalizować koszty reklamy. W przypadku wielu branż powszechną praktyką jest wskazanie, aby reklam była pokazywana tylko w dniach roboczych w godzinach pracy.
  3. Możliwość dostosowania stawek do czasu, lokalizacji i rodzaju urządzeń, na których będzie wyświetlana reklama. Znając specyfikę zachowań lokalnej społeczności (na przykład większe zainteresowanie pewnego rodzaju produktami lub usługami w określone dni tygodnia), można na przykład zwiększyć stawkę za reklamę w pewnych dniach tygodnia. Jeśli zaś firma chce skierować swój komunikat do mobilnych użytkowników, to może zwiększyć stawki reklam kierowanych na smartfony.
  4. Widoczność reklamy w serwisie Google Mapy – wystarczy włączyć rozszerzenie lokalizacji, aby nasza reklama była wyświetlana bezpośrednio na mapach Google.
  5. Prezentacja lokalizacji – w reklamie AdWrods można skorzystać z wielu rozszerzeń. Z punktu widzenia lokalnego biznesu (hotele, restauracje, serwisy itp.) najcenniejsze jest rozszerzenie lokalizacji – to link do mapki prezentowany pod tekstem. W przypadku reklam wyświetlanych na urządzeniach przenośnych (zwłaszcza smartfonach) pokazywany jest link „Trasa dojazdu”, po którego kliknięciu, zostaje wyznaczona trasa dojazdu do poszukiwanego miejsca.
  6. Prezentacja numeru telefonu – równie istotnym atutem z punktu widzenia lokalnego biznesu jest możliwość umieszczenie w reklamie przycisku „Zadzwoń”. Po jego naciśnięciu na smartfonie uzyskamy automatycznie połączenie.
  7. Pełna kontrola nad kosztami – w małym biznesie to atut nie do przecenienia. W reklamie AdWords nie ma wymagalnego minimum, można też określić maksymalną wielkość wydatków w ciągu miesiąca lub dnia. Można też wyznaczyć pewien pułap wydatków na konkretną reklamę. A co najważniejsze w tym systemie, płaci się za efekty (gdy ktoś kliknie reklamę).
  8. Remarketing – ta funkcja umożliwia wyświetlanie reklam na różnych stronach osobom, które już kiedyś odwiedziły firmową witrynę. W ten sposób można szybko i skutecznie dotrzeć do starych klientów z informacją przypominającą.
  9. Pomiar efektów – system AdWrods oferuje swoim użytkownikom możliwość dokładanego monitorowania na bieżąco efektów kampanii reklamowych. Otrzymamy informację zarówno, jeśli ktoś tylko kliknie reklamę, jak i ktoś już dokona transakcji. Kompleksowa informacja pozwala reagować na wszelkie zjawiska i trendy (np. zwiększyć wydatki na pewne zapytania).
  10. Możliwość zarządzania kampaniami reklamowymi z jednego panelu.

Podsumowanie

Reklama AdWords to bardzo niedoceniane narzędzie w lokalnym biznesie. Mają jednak na uwadze korzyści, jakie oferuje drobnym przedsiębiorcom, na pewno warte zainteresowania.

 

Autor

Ambroży Brand

autor wpisu